Die Isuzu m-uX bou voort op nalatenskap van die Frontier en Trooper.

Deur Gerrie Smit.

Hoewel Isuzu in Suid-Afrika hoofsaaklik bekend is vir die gewilde KB-reeks bakkies en middelslag- en swaar vragmotors, het dié Japanese vervaardiger deur die jare ook twee sportnutsvoertuie in Suid-Afrika bemark, naamlik die Trooper en die Frontier. In daardie jare was Isuzu ‘n deel van General Motors in Suid-Afrika en General Motors het geleidelik die Trooper en Frontier met die Chevrolet Captiva en Trailblazer vervang. In 2017 het Chevrolet egter uit die land onttrek en Isuzu in Japan het beheer oor hulle belange in Suid-Afrika geneem. Isuzu is dus nou nie meer een van General Motors se produkte in die Suid-Afrikaanse mark nie, maar staan nou op sy eie voete.

Een van die vinnigste groeiende marksegmente in Suid-Afrika is die sport nutsvoertuig-segment (SNV) en Isuzu Suid-Afrika se eerste projek in Suid-Afrika was om weer ‘n Isuzu SNV soos die goeie ou Frontiers en Troopers van ouds uit te bring. Sodoende is die die mu-X wat reeds sedert 2013 in Australië, Thailand en die Filippyne diens doen, nou ook in Suid-Afrika bekend gestel. General Motors het die mu-X se bakwerk gebruik vir sy Trailblazer, maar die nuwe mu-X is ‘n ras-egte Isuzu met ‘n Isuzu-onderstel en ‘n Isuzu-enjin. Daar is twee modelle beskikbaar; albei met die turbo-aangejaagde dieselenjin van drie liter wat ook in die KB-bakkiereeks gebruik word. Hierdie enjin lewer  130 kW teen 3 600 omwentelinge en het ‘n wringkrag van 350 Nm tussen 1 800 en 2 800 omwentelinge en ‘n outomatiese ratkas met ses gange en ‘n hanrdatfunksie is standaardtoerusting.  Daar is ‘n keuse tussen ‘n 4×2- en ‘n 4×4-model; albei met ‘n sleepvermoë van drie ton wat maak dat hy uiters geskik is om woonwaens en sleepwaens mee te sleep.

Die 4×4-model word toegerus met Isuzu se Terrain Command-vierwielaandrywingstelsel wat maklik is om te gebruik  en ‘n keuse bied tussen ‘n 4×2-hoëstrekmodus, asook ‘n 4×4- hoë- en laestrekmodus. Laasgenoemde modus stel die voertuig in staat om meer uitdagende veldrytoestande baas te raak. Die mu-X spog met onafhanklike vering reg rondom wat die beste balans tussen rygerief, hantering en veldryvermoë bied.

Die KB se verfynde maar geharde karakter kom ook duidelik in die mu-X na vore, met LED-dagryligte en Bi-LED-projektorkopligte wat standaardtoerusting vir albei modelle is. Daarby is kanttrappe van aluminium, allooiwiele van agttien duim, donker getinte vensters en LED-kombinasie-agterligte ook standaardtoerusting.

Die binnekant van die mu-X bied ‘n kombinasie van doelmatigheid en weelde, met sewe sitplekke wat by produsent-gesinne byval sal vind danksy die derde ry sitplekke wat in die bakwerk invou.  Leerbekleedsel word vir die sitplekke gebruik en die bestuurdersitplek kan op ses maniere met kraghulp verstel word. Die binnekant is ook vol bêreplek vir los goedere oral in die kajuit, soos wat ‘n mens van ‘n voertuig in hierdie klas kan verwag.  Daar is sleutellose toegang en die deure kan oopgemaak word deur bloot aan ‘n sensor te raak terwyl die sleutel in die bestuurder se sak is. Die leer-oorgetrekte stuurwiel bevat kontroles vir die radio, die telefoon en die spoedbeheer.

Daar is ‘n inligting-en-vermaakstelsel met verskeie funksies met ‘n negeduim-raakskerm wat toegang bied tot satellietnavigasie, ‘n radio met ‘n CD- en-DVD-speler, Bluetooth-verbinding, Apple Car Play, Android Auto, asook USB-punte voor en agter en ‘n HDMI-kragpunt.

Die mu-X het verskeie veiligheidskenmerke as standaardtoetusting, soos ABS-remme met elektroniese remverspreiding en noodremhulp, elektroniese stabiliteitsbeheer, vastrapbeheer asook wegtrek- en afrdaandehulp wat saam met die 4×4-laestrekfunksie gekoppel kan word. Passiewe kenmerke sluit onder meer dubbele voorste-, kant- en gordynlugsakke in, asook ‘n veiligheidsel vir  die insittendes van die voertuig. Daar is ook ‘n tru-kamera wat deur die raakskerm gesien kan word.

Verskeie bykomstighede is beskikbaar vir eienaars wat hul mu-X’e nog verder wil verpersoonlik, onder meer  hoorbare parkeersensors, ‘n trekstang, ‘n bêre-kompartement  onder die bagasiebak asook ‘n voorste drukvin.

Met die padtoets was “MotorPlus” se toets-span beïndruk met die besonderse stewigheid van die onderstel en bakwerk. Alhoewel baie stewig is hy nie te hard geveer nie, en hy hanteer grondpaaie uitstekend. Dit bestuur veilig veral danksy tegnologiese hulpmiddels soos elektroniese stabiliteitsbeheer. Alles van die voertuig getuig van goeie kwaliteit en die mu_X staan nie ‘n duit terug vir die Ford Everest en Toyota Fortuner in hierdie mark nie. ‘n Groot pluspunt is dat die mu-X sleepvermoë van drie ton bied. ‘n Negatiewe punt is die “mu-X” naam. Hoekom Isuzu Suid-Afrika nie voortgaan met die gevestigde Frontier of Trooper-name nie, gaan mens se verstand te bowe.

Die mu-X word gerugsteun deur Isuzu Complete Care, wat by die prys ingesluit is. Dit behels ‘n waarborg en padbystand, ‘n waarborg van vyf jaar teen korrosie ongeag die motor se kilometerafstand en   ‘n diensplan van vyf jaar of 90 000 km, met dienstussenposes van elke 15 000 km.  Dit alles kan teen bykomende koste verleng word.

Die pryse van die twee mu-X-modelle lyk soos volg:
mu-X 3,0 4×2 AT 6: R 568 000
mu-X 3,0 4×4 AT 6: R 629 100

%d bloggers like this: